lørdag den 29. september 2012

Om åbningstider og løn

Jeg sidder i dag i kassen i Lidl, som jeg har gjort så mange andre lørdage i træk.. Men i dag er anderledes.. For jeg mødte her til morgen kl 05.45 på arbejde og lavede som det første kaffe .. I dag er første dag jeg skal arbejde sammen med min kollega K efter hun har været på barsel i næsten et år.. Og det er skønt at der nu er en tøs mere i samlingen :)

Men i dag er altså anderledes fordi jeg føler jeg arbejder røven ud af bukserne, står til rådighed på de mærkeligste dage og tidspunkter og så har jeg "kun" fået udbetalt lige under 5000,-.. Jeg har arbejdet det jeg synes er meget , eftersom jeg også går i skole og har lektier at lave .. Haft masser af weekender i træk med arbejde, og har lige 2 hele weekender endnu, før jeg kan have tid til noget andet .
Og så er i dag den dag min skønne mormor holder 75års fødselsdag, som jeg havde glædet mig til 2 måneder, og som jeg havde bedt om fri til at deltage i, men ikke fik.. Så nu sidder jeg altså i kassen fra 8-18, i Lidl i vejle og tænker den lækre mad de spiser, de hyggelig stunder de har og den tid jeg ikke for set min familie..

Og så var der det med åbningstiderne som jeg flittigt drøfter med kunderne, cheferne og mig selv. For den første time-halvanden af butikkens åbningstid sker der absolut HAT, Ingenting, nul og nix.. Der er nok 3 kunder i det tidsrum og de er her kun for at hente smør til brødet eller blomsten til fødselsdagen.. Øv hvor er det nedern at stå op så tidligt og komme på arbejde, for ikke at lave noget andet end at nusse rundt i 2 timer :) <3

Knus AyoePhilippa // Ciirkeliinespletter <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar